TÉMA
RUBRIKY
Praha má opět zásady územního rozvoje, bez nich by se nemohl stavět okruh
Pražští zastupitelé ve čtvrtek schválili zásady územního rozvoje, které se dotýkají dostavby vnějšího okruhu metropole, výstavby koridoru vysokorychlostní železnice či stavby paralelní dráhy na letišti Václava Havla. Zejména dostavba silničního okruhu naráží na odpor obyvatel obcí, v jejichž okolí by měla komunikace vést. Na základě jejich odporu platnost původních zásad zrušil Nejvyšší správní soud (NSS).
V diskusi ve čtvrtek zaznělo, že s trasou obchvatu nesouhlasí 11 radnic. Obávají se zhoršení životních podmínek a ekologie. Nejčastějším argumentem bylo, že trasa obchvatu byla naplánována před řadou let, kdy v její stopě nebyly obytné zóny. Nyní ale vede přímo zástavbou, což odpůrci odmítají.
NSS své rozhodnutí opíral o nedostatečné vyhodnocení vlivu na životní prostředí. Podobně rozhodl i v případě dalších krajů ČR. Praha se podle primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) v aktualizovaných zásadách s výtkami vypořádala.
sdělily včera 11.9.2014 Novinky.cz a ČTK
Sobotka přivítal, že pražské zastupitelstvo ve čtvrtek schválilo zásady územního rozvoje, které šedesát let starý návrh okruhu obsahují.
Odpůrci stavby ale chtějí trasu opět napadnout u soudu. Vadí jim, že Praha nevzala v potaz varianty a námitky.
napsal P. janiš v dnešním Právu
Mezi 11 radnicemi je také radnice MČ Praha Ďáblice. OspD bude problematiku pražského okruhu nadále sledovat. Na naší radnici je referát ŽP. OspD bude žádat referát o větší informovanost.
Varianty možného pokračování obchvatu Prahy
FOTO: David Ryneš, Mapy.cz
Milada Stroblová, 2014-09-12přečteno 1376x
[Zpět]
UŽIVATEL