Home | O nás | Stanovy spolku | Registrace | Kontakt | Dokumenty
 HledatMapa stránek
Spolek pro Ďáblice
Registrováno: 42 uživatelů.

TÉMA

Skládka Skládka

Letová dráha Letová dráha

Soubor Areál Ďáblice Soubor Areál Ďáblice

Pražský okruh Pražský okruh

Životní prostředí Životní prostředí

Územní plán Územní plán

Ochrana zeleně Ochrana zeleně

Ostatní Ostatní

Zprávy z jiných o.s. Zprávy z jiných o.s.

Projekt Náměstí Projekt Náměstí

General General

Ďáblické rezidence Ďáblické rezidence

RUBRIKY

Vyjádření České lékařské společnosti k navrhu na zvýšení hladiny hluku Aktuality

Články Články

Dokumenty Dokumenty

Názory  a dopisy Názory a dopisy

Legislativa Legislativa


Píše se...

Zdroj: Pražský deník 17.1.2008, Hana Válková:

Letáky bojují proti výstavbě nové letecké dráhy

Praha - Na 20 tisíc letáků v těchto dnech končí ve schránkách domácností Prahy 8 a Dolních Chaber. Roznáší je občanská íniciatíva NE RWY, která jimi chce upozornít na projednávání stavby nové vzletové a přistávací dráhy na ruzyňském letíští.

Letáky putují do domácností v Bohnicích, Čimicích, Ďáblicích a Dolních Chabrech. Zčásti jsou distribuovány poštou, zčásti je roznáší členové pěti občanských sdružení, která jsou v iniciativě NE RVVY sdružena. Například Taťjana Dohnalová, která je předsedkyní nově vzniklého Občanské sdružení pro Ďáblice jich roznesla na pět set. "v letácích jsou informace o tom, kde lidé mohou lidé najít posudek EIA, tedy vlivu na životní prostředí, a že nyní běží lhůta, kdy se k záměru postavít novou dráhu mohou lidé vyjadřovat," popsala Dohnalová
,Posouzení vlivu na životní prostředí je naprosto zásadní záležitost na vystavení nebo nevystavení nové dráhy. Od začátku jsme jí proto chtěli věnovat velkou pozornost. Chtěli jsme proto oslovit širokou veřejnost," dodal za Občanské sdružení Pro Nebušice Jan Holub.
Občanská sdružení, která letáky rozeslala a roznesla, totiž upozorňují na hluk, jenž je trápí již nyní a obávají se, že při stavbě další dráhy bude ještě horší. "Rozšíření areálu by zhoršilo životní prostředí v celé Pr,!ze a zejména-pak na západě a severozápadě. Přitom samotným občanům by nová dráha nic nepřinesla. Jde jen o byznys," dodal Holub.
Novou letovou dráhu, která se bude nacházet převážně v katastrálních územích Ruzyně, Hostivice a Litovice, by chtělo Letiště Praha uvést do provozu v roce 2012 nebo 2013. ,Do roku 2020 očekáváme odbavení 20 milionů cestujících během roku," uvedla mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí. Zatímco loni ruzyňské letiště odbavilo 12,44 milionů pasažérů, letos jich očekává milionů 13.
Odporu občanů se letiště brání. Pokud nevystavíme novou dráhu, letecká doprava v zemi bude ohrožena, tvrdí. "Paralelní dráha, jejíž stavba je plánována od 60. let, je důležitá zejména
z kapacitních důvodů. Během nejbližších několika let přestane kapacita dráhového systému dostačovat a potom by mohlo dojít téměř k zastavení, respektivě silnému omezení rozvoje letiště, potažmo letecké dopravy v České republice," dodala Krejčí.
Firma navíc upozorňuje, že výstavba žádným způsobem Prahu 8 ani Dolní Chabry nedotkne. Provoz pak zasáhne jen některé lokality, ale hlukové limity nebudou překročeny. ,Při přiblížení na paralelní dráhu se letadla budou pohybovat ve výšce 500 až 680 metrů nad terénem po okraji zástavby Bohnic, Čimic a Dolních Chaber. Hygienické limity pro letecký hluk nebudou překročeny a na územi těchto lokalit nebude proto ani vyhlášeno ochranné hlukové pásmo. Ďáblice jsou potom úplně mimo osu paralelní dráhy, a to ve vzdálenosti 1 500 metrů při výšce letu 750 m nad terénem," popsala Krejčí.
Problémy s novou letovou dráhou nemá ani Úřad Městské části Praha 8, která o letákové kampani neví. ,Myslím si, že vliv rozšíření nebude mít na Prahu 8 dopad," uvedla tisková mluvčí úřadu Helena Šmídová.
S tím ale předsedkyně Občanského sdružení pro Ďáblice Taťjana Dohnalová nesouhlasí. ,I když nejsme v pásmu, nedá se říci, že by se nás to netýkalo. Jsme na okraji letového koridoru a letadla nám tu létají a hluk z letadel je tu už ted.
Posudek EIA najdou lidé na stránkách www.cenia.czlEIA pod kódem MZP090. Vyjadřovat se k němu mohou lidé i podnikatelé do 4. února 2008.
Hana Válková


Poznámka k vyjádření mluvčí Letiště Praha z článku „Letáky bojují proti výstavbě nové letecké dráhy“.

Mluvčí Letiště Praha, paní Krejčí, není ve svých vyjádřeních zcela přesná, když tvrdí, že „Ďáblice jsou potom úplně mimo osu paralelní dráhy, a to ve vzdálenosti 1 500 metru...“. Skutečnost je taková, že letadla sestupující na přistání na stávající dráhu, prolétávají ve vzdálenosti 1500 až 2000 metrů od severního okraje zástavby v obci. Po vybudování paralelní dráhy se budou pohybovat po dráze situované o 1500 metrů jižněji. Řada letadel tedy bude létat nad severní části obce. Je zde navíc i fakt, ze část letadel nalétává na trajektorii od jihu či jihovýchodu, což již nyní prakticky znamená přelet přes obec. Tento negativní jev s předpokládaným nárůstem počtu letadel jenom zesílí.

Dušan Andrš

Věra Prokešová,
2008-01-25
přečteno 1827x

[Zpět]



UŽIVATEL

Uživatel: Heslo:


Stát se členem sdružení!


NaZemi-Hájíme důstojné pracovní podmínky. NaZemi.

Arnika-Arnika

Nerwy.cz-NeRWY / Ne letecký hluk na severu Prahy

Auto*Mat-http://www.auto-mat.cz/

o.s. Čistý Střížkov-Hlavní cíl: Zabránit rozšiřování činnosti jakékoliv firmy, která by zhoršila natrvalo životní prostředí v bezprostřední blízkosti našich domovů.

o.s. Nad Drahaňským údolím-o.s. Nad Drahaňským údolím

Praguewatch.cz-Praha pod lupou
Home | O nás | Stanovy spolku | Registrace | Kontakt