TÉMA
RUBRIKY
Dne 13.5.2019 proběhla schůzka se zástupci projektu Areál Ďáblice, společností Doma je doma.
Byly probrány okruhy námitek, které spolek zaslal stavebnímu úřadu na Praze 8 jako odůvodnění proti vyloučení spolku z územního řízení.
a) Nakládání s dešťovými vodami
V projektu není uvažováno se zasakováním dešťových vod, co je velká chyba. Zástupci společnosti Doma je doma nicméně vysvětlili, že se o to sami pokoušeli, ale vzhledem ke geologickému profilu to není bohužel možné. Na místě se totiž nacházejí spraše, které jsou nepropustné. Pod sprašemi jsou potom opuky, které v sobě obsahují podzemní vodu, a tak do nich rovněž nelze zasakovat.
Jsou vybudovány dvě retenční nádrže, která pomohou zmenšit povodňovou vlnu ve spodní části historických Ďáblic v případě návalového deště.
Pro úplnost je potřeba dodat, že každý rodinný dům bude mít na zahradě malou kumulační nádrž na zalévaní.
Na otázku zelených střech, které by přispěly k místnímu mikroklimatu, zaznělo, že ty budovat nebudou.
b) Zelené plochy (park) v projektu rozléhajícím se na 5ha
V projektu jsou navrženy roztříštěné zelené plochy, které v budoucnosti do svého majetku a správy převezme městská část (alespoň podle návrhu plánovací smlouvy mezi investorem a MČ).
V projektu tak zcela chybí smysluplná zelená plocha=veřejný prostor v podobě parku s dětským hřištěm pro oddech, zábavu, relaxaci a sport. Bývá zvykem, že park o velikosti cca 3-5% velikosti projektu je u takovéto projektu vybudován, v našem případě o velikosti jako např. Koníčkovo náměstí (min 1,500 m2). Takto budou muset budoucí obyvatelé běhat na Koníčkovo náměstí nebo do Ďáblického háje....
Park navíc předpokládal i územní plán, kde v této části je tzv. plovoucí značka ZP (neboli povinnost vybudování parku)...
Zástupci společnosti odmítli přetvořit projekt a doplnit předmětný park s tím, že jsou ochotni vybudovat místo některé malé plochy dětské hřiště...
c) Doprava
Projekt se vůbec nezabývá dopadem zvýšené dopravy do místní dopravní infrastruktury. Spokojuje se s tvrzením, že to vyhoví...
Nemluvě o tom, že tento výrazný nárůst dopravní zátěže se projeví na emisích a hlukovým zatížení. Může dokonce dojít i k situaci, že na některých chráněných (obytných) objektech bude překročen hlukový limit.
Kdyby byl záměr zkoumán v EIA, byly by tyto oblasti prověřeny a případně navrženy kompenzace, takto to nikoho nezajímá...
Možným řešením (a určitě do budoucnosti, až přijde další rozvoj oblasti na západ od Šenovské) je vybudování obvodové komunikace spojující Šenovskou s Ďáblickou po perimetru. Toto řešení, byť částečné, bylo investorem odmítnuto.
Je potřeba si navíc uvědomit, že záměr/projekt Areál Ďáblice v této oblasti není sám a je zde v kumulaci s projektem Bydlení Ďáblice a Spiritexu!
Na prověření výše uvedených otázek investor rovněž není ochoten přistoupit.
Závěrem lze dodat, že předpokládaný počet nových obyvatel v počtu 750 pouze z projektu Areál Ďáblice tvoří circa 20% současného počtu obyvatel Ďáblic, a to už je pořádný důvod k zamyšlení, nejen ve výše uvedených otázkách...
Jiří Marušiak, 2019-05-20přečteno 881x
[Zpět]
UŽIVATEL